דרושה לך סייעת לגן או צהרון, גננת, .מטפלת למעון, מדריך? קבלי טיפים איך לנהל ראיון בצורה נכונה יותר

איך לנהל את השיחה עם המועמדת בצורה נכונה

כמה פעמים התחלת את השיחה ובמקום שאת תובילי את הריאיון הן טלפוני והן פרונטלי מצאת את עצמך משיבה לשאלות של הסייעת לגן ילדים, המטפלת למעון, המדריך, הגננת או מועמדת אחרת שמתעניינת עבודה בחינוך? הבנת שזו סיטואציה שאת כבר לא שולטת בראיון ופתאום ההחלטה הייתה בידיים של המועמדת אם היא רוצה לעבוד אצלך. תאמיני לי זה לא מצב שאת רוצה להגיע אליו! אם כן מה את עושה כדי למנוע מצב כזה?

הטעות הנפוצה – המועמדת מובילה את השיחה

את משיבה בצורה קצרה ותמציתית לשאלה של אותה הסייעת לגן ילדים, המטפלת למעון, המדריך, הגננת וממשיכה בראיון שלך. טעויות נפוצות הינן: להשיב לשאלה ולחכות לתגובה של המועמדת, לחכות לאישור של המועמדת או להשיב בפירוט על השאלה. לדוגמא: נניח ומועמדת שואלת אותך היכן הגן נמצא? מאוד מפתה להגיד לה ששם הגן הוא… הגן נמצא ב….ואחרי זה באה ההתנצלות שהגן לא בדיוק בשכונת המגורים של אותה מועמדת ושהיא צריכה להגיע באוטובוס (אבוי לה שהיא נוסעת בתחבורה ציבורית☺). פתאום את מגלה שהמועמדת אומרת לך אני תכננתי לעבוד ליד הבית שלי… את לא מבינה למה זה קרה. הרי את משלמת טוב, יש לך אווירה מעולה בגן, צוות מקסים ואת מדי פעם גם מפנקת את הצוות.

התשובה לזה מאוד פשוטה המועמדת לא מכירה את הגן שלך ומה שמעניין אותה כרגע שזה רחוק לה. אם נכניס למשוואה גם את היתרונות של הגן שלך. את תגלי שנושא המרחק הוא לא כזה מהותי עבורה. פתאום היא שמה על כף המאזניים את התועלות של עבודה אצלך ונושא המרחק מתחיל להתגמד. שימי לב שזה תקף גם לשכר (אף מועמדת לא תבוא לעבוד אצלך רק בשביל שכר… כמה שזה מפתיע☺) גמישות בשעות וכל התלבטות אחרת שיש למועמדת.

מנהלת גן

הדרך הנכונה – להתייחס אבל להמשיך להוביל את השיחה

אם כן את בטח שואלת מה נכון לומר למועמדת אם מתחילה לשאול שאלות בהתחלה. שימי לב שהכלל שציינתי חוזר על עצמו כל הזמן (תשובה קצרה וחזרה לתסריט):

מועמדת שואלת:” היכן הגן נמצא?”

את משיבה:” הגן נמצא קרוב לאזור המגורים שלך. את גרה ב-, נכון? מעולה אשמח לדעת מה הביא אותך להתעניין במשרה של סייעת גן (או מטפלת במעון, מדריך וכו’)?”

מועמדת שואלת:” מה השכר (או איך שאתן אוהבות לקרוא לזה מה המחיר☺)?

את משיבה:” אשמח לספר לך על השכר רק לפני זה אשמח לדעת מה הביא אותך להתעניין במשרה של סייעת גן (או מטפלת במעון, מדריך וכו’)?”

שימי לב שאם היא מתעקשת על השכר אפשר לומר לה גם:” אני משלמת מעל שכר המינימום (אם זה נכון)ואם את טובה זה גם עולה כעבור כמה חודשים אבל אני מדברת על זה בראיון”- חוזרת שוב לשאול אותה שאלות.

מועמדת שואלת:” מה שעות העבודה”?

את משיבה: ” אני משתדלת להיות גמישה בשעות (אם זה נכון כמובן). רק לפני שאני נכנסת לזה אשמח לדעת מה הסיבה שפנית לתפקיד סייעת בגן  (או מטפלת במעון, מדריך וכו’)?”

אופציה אחרת (אם את לא גמישה בשעות):” השאלה מה את מחפשת?”

אם היא משיבה לך שהיא רוצה משרה חלקית ואת יכולה רק משרה מלאה. את אומרת לה: “תוכלי להתגמש לגבי המשרה החלקית ולתת לי משרה מלאה?”

  • אם אומרת שלא אז אפשר לסיים את השיחה או לראות מהצד שלך אם יש מקום להתגמש בכל זאת.
  • אם אומרת שכן- אז אשמח לדעת מה הסיבה… (חזרה לתסריט)

לסיכום, גם אם המועמדת מפתיעה אותך אם שאלה אחרת… זה תמיד אותו כלל תשובה קצרה וחזרה לתסריט. מתייחסת אבל לא עונה על השאלה.

את חייבת לנהל את השיחה

החלק השני מתייחס להובלת שיחה, שימי לב לכלל הבא:

מי ששואל את השאלות זה מי ששולט בשיחה ומקשיב למועמדת. תמיד את שואלת את השאלות בהתחלה!!!

ברגע שאת שואלת את השאלות את עושה כמה דברים:

  1. מכירה את המועמדת
  2. מלהיבה אותה על המשרה
  3. שומעת מי היא באמת: מה ערכים שלה, ניסיון ומה סגנון התקשורת שלה.

בסוף, אם את מכירה את המועמדת תוכלי לשווק לה את המשרה בצורה שזה יניע אותה לפעולה. בשביל זה חשוב מאוד לא רק להקשיב למה היא אומרת אלא גם מהי אומרת לך בין השורות. בנוסף, את גם לומדת אם תוכלי להסתדר איתה הואיל וערכים ותקשורת לא מודעת כמעט בלתי אפשרי להסתיר.

הכרת סגנונות התקשורת של המועמדים

לאחר ההקדמה הזאת אני רוצה להתייחס בקצרה ל-4 סגנונות תקשורת. ברגע שאת לומדת את סגנון התקשורת, את לומדת מה מניע את המועמדת, איך לדבר איתה ובסוף איך לגרום לה לעשות את מה מבקשת (זה טוב גם לניהול עובדים, התמודדות עם הורים וכל תקשורת אחרת שאת עושה):

משימתי: סייעת לגן ילדים, גננת, מדריך, מטפלת במעון שמחפשים את התכל’ס. כלומר מחפשים מה יוצא להם מלעבוד אצלך ואת הרציונל.

תומך: סייעת לגן ילדים, גננת, מדריך, מטפלת במעון שמחפשים להרגיש איתך בנוח. הם מחפשים אנשים נעימים, אמפטיים שרואים את הצד שלהם.

אנליטי: סייעת לגן ילדים, גננת, מדריך, מטפלת במעון שמחפשים נתונים. כלומר הם אוהבים אנשים שמציגים להם את המציאות באמצעות סטטיסטיקות (מספרים) ועובדות יבשות.

מקדם (החולם): סייעת לגן ילדים, גננת, מדריך, מטפלת במעון שמחפשים אתגרים. הם אוהבים שינויים, אפשרות לגדול, לצמוח. רואים את עצמם גדולים מהחיים.

רוצה לקבל עוד מידע על כל אחד מסגנונות התקשורת: איך לדבר איתם, מה היתרונות שלהם, החסרונות ועוד – את מוזמנת להוריד את הקובץ הבא ארבעה סגנונות תקשורת ככלי לגיוס מהיר יותר והנעת עובדים:

כלי נוסף מאוד חשוב ומעניין להקשבה ללקוח לקוח מתוך ה-nlp (neuro linguistic programming כלומר תכנות באמצעות דיבור). כאן את חייבת להקשיב לקצב שבו מדברת המועמדת וטון הדיבור שלה. ברגע שאת מחקה את קצב וטון הדיבור. את יוצרת מצב שהמועמדת מקשיבה לך יותר ויוצרת חיבור איתה.

אם סייעת בגן, גננת, מדריך, מטפלת במעון מדברת לאט את תדברי גם לאט. אם היא מדברת מהר את תדברי מהר. כנ”ל לגבי טון הדיבור. היא מדברת בשקט תדברי בשקט והפוך. את תראי שזה עובד כמו קסם. אגב גם כאשר המועמדת נמצאת אצלך בראיון ניתן לשקף את שפת הגוף שלה. את תראי שאם יש חיבור טוב ביניכן היא באופן לא מודע מחקה את שפת הגוף שלך. אנחנו עושים את זה כל הזמן!

אם סקרנתי אותך לגבי nlp היכנסי לקישור הזה וקבלי עוד מידע על NLP – כלי מנצח להניע מועמדים ועובדים.

לאחר שלמדת על המעגל השני, את מוזמנת עכשיו להתחיל לקרוא על המעגל השלישי. בשלב הבא, תלמדי על איך להציג את עצמך בצורה כזאת שיותר מועמדות יהיו קשובות אליך וייפתחו לך את הדלת לראיון פתוח, שתכירי את המועמדת טוב יותר ולבסוף לתיאום ראיון פרונטאלי. כדי להתחיל לקרוא על המעגל השלישי עברי לטיפ הבא:

–> טיפ 8 – מעגל שלישי – הרושם הראשוני שנוצר בשיחה ובראיון

 

דרושה לך סייעת, גננת, מדריכה או תפקיד חינוכי אחר?
מלאי פרטים הרשמי כאן ואת בדרך לגייס מהר יותר!

 

דרכי יצירת קשר נוספים עם מיי פייס השמה בחינוך:

טלפון: 03-6160101
פקס: 072-2448465
דוא”ל: [email protected]

המסמך נרשם בלשון נקבה אך מופנה גם למין השני כאחד.
בכל מקום שנרשם גן אפשר כמובן להחליף את זה במשהו אחר למשל צהרון, הוסטל וכו’. כנ”ל גם לגבי סייעות.