דרושים תפקידי אחים ואחיות – להעניק מכל הלב

אחים ואחיות אינם עובדים רק בבתי חולים. ישנם אחים ואחיות שמסייעים בתחומים רבים לילדים, נוער וגם מבוגרים, או קשישים. תפקיד זה הוא מגוון ויכול להיעשות במגוון מסגרות ומוסדות.

מהות התפקיד הינה עזרה לעולים לצורך ריפויים, אך לעיתים הוא כולל גם אלמט של מעקב וטיפול. עבור אנשים בעלי ידע מתאים בתחום הבריאות, לב גדול ויכולת הכלה ואהבה– זהו תפקיד נהדר.

קצת על תפקיד אחים ואחיות

אחים ואחיות בתפקידי סיוע עובדים במסגרות שונות בין היתר במרכזי חינוך, מוסדות רפואיים, בתי אבות, מסגרות טיפול או דיור. בעבודה נכללים טיפול באוכלוסיית היעד, החל מילדים בגיל הרך ועד גילאי זקנה.

תפקיד האחים והאחיות הוא לסייע בצרכים נדרשים, לבצע בדיקות תקופתיות נדרשות ומעקב, עבודה טיפולית או סיעודית, להכין תרופות, חיסונים, טיפולים שוטפים ולהשגיח על הנעשה בתחום עבודתם. התפקיד מאתגר מאוד ומי שאוהב להעניק מעצמו ולקבל בחזרה זה התפקיד בשבילו, מאחר והוא מלא נתינה ועזרה לזולת תוך שיפור מצבו הבריאותי והנפשי.

למה כדאי להיות אח\ אחות ?

עבודה בתחום היא עבודה מאתגרת ומספקת. לאלה מכם שאינם עומדים בתנאים מספיקים ללימודי רפואה ועדיין מעוניינים לתרום זוהי אלטרנטיבה מכובדת ומבורכת. השכר נאה והתנאים נוחים.

השילוב של יחסי אנוש טובים ויכולות הענקה וסיוע משפר פלאים את עבודת האחים והאחיות. יש אפשרות לעשות הסבה לתפקיד ואז משך ההכשרה קצר יותר ועומד על שנתיים וחצי.

בנוסף לכך בתפקיד יש הרבה אלמנט של חיבור למטופלים, הרבה אהבה ונתינה שמגיעה לאחר מכן גם מהצד השני. זהו תפקיד שבאמת משליך על בריאותו ואיכות חייו של המטופל ולכן הוא טומן בתוכו סיפוק רב.

יתרונות ואתגרים בתפקיד של אח / אחות

יתרונות התפקיד כוללים הענקת טיפול מסור, דאגה לבריאות המטופל, לגדילתו ולהתפתחותו. מנגד, תפקיד זה דורש השקעה וסבלנות ועל כן יש להיות בעלי סמכותיות, אחריות ודיוק בהכנת החומרים.

נדרשת זמינות בשעות הערב ולעיתים גם עבודה מסביב לשעון במשמרות שונות כולל לילה (הכל לפי דרישות המעסיק). התפקיד דורש יכולת הכלה והתמודדות עם מצבים מורכבים, והרבה אמפתיה.

דרישות התפקיד ותנאי עבודה של אח ואחות

בתפקידי אחים ואחיות עובדים עם אוכלוסיית יעד בכל הגילאים. העבודה נעשית במשמרות בוקר, ערב ולילה. על כן, שעות העבודה והיקף המשרה יכולים לנוע בין שעות הבוקר ועד משמרות סביב השעון.

יש להיות בעלי יכולת הכלה, סבלנות, הדרכה, אכפתיות, רגישות ואהבה. אין דרישה מחייבת לניידות ברכב. יש צורך בתעודת אח או אחות מוסמכים. יש צורך בעבודה מאומצת ויכולת להתמודד עם מצבים מורכבים, וכמובן לעיתים אף במשמרות ארוכות מהרגיל. כמו כן יכולת התמודדות עם משפחת המטופל ומתן סיוע והכוון במידת הצורך.

השכלה נדרשת לאחים ואחיות

דרישות הסף הן תעודת אח או אחות מעשיים או מוסמכים, ידע בתחום הבריאות והייעוץ וידיעת עברית ברמת קרוא וכתוב. תואר ראשון בסיעוד וניסיון בתפקיד יהוו יתרון. בדרך כלל לקבלת התעודה יש צורך בלימודים של שנתיים וחצי עד ארבע שנים, ואף התמחות.

שכר אחים ואחיות

שכר האחים והאחיות תלוי ברמת השכלתם, בניסיונם ובהיקף משרתם. שכר ממוצע של אחים ואחיות טיפוליים בתחומים שונים יכול לנוע בין שכר המינימום שקלים לחודש לבין 12,000 שקלים. השכר תלוי בין היתר בסוג המוסד (פרטי או ציבורי), במיקום מקום העבודה (איזור בארץ), בנגישות למקום העבודה, בניסיון ובהשכלה. וותק וניסיון יתרמו לעלייה בשכר.

אחים ואחיות ממליצים

שירי (37), מספרת: “אני עובדת כאחות בבתי ספר ואני משתדלת להיות רכה, מכילה ועדינה ככל האפשר. עבודה זו דורשת דייקנות, מקצועיות ועדינות, כי מדובר בבריאות הילדים שלנו. אני אוהבת את עבודתי ומבצעת אותה על הצד הטוב ביותר”.