מטפלת במעון – לב של חום ואהבה

חום ואהבת אם הם דברים עיקריים ומשמעותיים עבור תינוקות רכים בשנים מהרגע שהם נולדו ועד הרגע שהם מדברים, עומדים ומתחילים להיות עצמאים – אם את מתעניינת בתחום החינוך לגיל הרך ובעיקר משוגעת על תינוקות ופעוטות, טובה ואחראית בטיפולם, את תהיי מטפלת נהדרת!

דרושה מטפלת | דרושות מטפלות | מטפלת במעון | מטפלת בגן ילדים:

 קצת על תפקיד המטפלת

תפקיד המטפלת במעון משלב סמכות, הנהגה, יוזמה, אחריות ולבביות. המטפלת נדרשת להיות קשובה, למלא את צרכיהם הבסיסיים והנלווים של הפעוטות, ולהעשיר את עולמם.
המטפלת נדרשת לפקח על פעילות תחזוקת הגן השוטפת ולדאוג ליישום וביצוע התוכניות החינוכיות בכיתה תוך הקפדה על כללי בטחון ובטיחות. על המטפלת להיות בקשר ישיר עם הממונים עליה, הצוות העובד איתה ועם הורי הפעוטות.

למה כדאי להיות מטפלת במעון?

תפקיד המטפלת הינו משמעותי וחיוני להתפתחות הילד מגיל אפס ועד כ-3 שנים. המטפלת זוכה לעצב את עולמו של הפעוט בתחילת חייו ולהעניק לו חום ואהבה של אם במקביל לעבודה חינוכית אתגרית. עבודה כמטפלת מספקת רגעי קסם והרגשה חיובית.

יתרונות ואתגרים בתפקיד מטפלת

יתרונות התפקיד הן שעות עבודה גמישות ונוחות, אפשרות למשרה מלאה או חלקית ועבודה באווירה חיובית, חמה ואוהבת. כמו כן התפקיד תורם לניסיון חיים ומעשיר את הידע בתחום שרלוונטי לכל החיים. התפקיד מתאים לכל גיל. האתגרים הם שהתפקיד כולל בין היתר פעילויות הדורשות מאמץ פיזי, אחריות, סבלנות, מחויבות ויכולת הכלה.

דרישות התפקיד ותנאי עבודה

במסגרת התפקיד תבצע המטפלת פעילות חינוכית עם הילדים, כולל פיתוח וחינוך הילדים, משחק, העשרה ועוד. התפקיד כולל גם טיפול פיסי בילדים כגון החלפת חיתולים, האכלה, ניקיון הילדים והסביבה, הרמת התינוקות, השכבתם לישון, השגחה.. שעות העבודה הן גמישות בין 7:00 בבוקר ל17:00 בערב, ויכולות להשתנות בהתאם להיקף המשרה. רוב הגנים מחפשים מטפלת במשרה מלאה ונותנים את האפשרות לעבודה משעה 7 או 8 ועד 16 או 17 בהתאמה. ברוב הגנים דורשים לעבוד גם יום שישי, אך נותנים בתמורה יום חופש שלם באמצע השבוע. המטפלת נדרשת להיות חמה ומסבירת פנים, סבלנית ובעלת יכולת הכלה ויכולת ביצוע מספר פעולות בו זמנית. אין דרישה מחייבת לניידות ברכב. על המטפלת להיות זמינה לממונים עלייה, לצוות המוסד ולהורי הילדים, וכן להשתתף בהשתלמויות ופגישות. כמו כן, מגיעים למטפלת ימי חופשה ומחלה.

השכלה נדרשת לתפקיד מטפלת

12 שנות לימוד הן בדרך כלל חובה בתפקיד זה. רצוי גם תעודת בגרות שתהווה יתרון.
ניתן גם ללמוד את התחום ולקבל תעודה לסיווג מקצועי למטפלות (מטפלת סוג 1 או מטפלת סוג 2). בחלק מהמקומות ניסיון נדרש כחובה ובחלק הוא נרכש במקום.

שכר של מטפלת בגן או מעון

שכר של מטפלת במעון נע בין שכר המינימום לשעה ועד 35 ₪ לשעה.
השכר תלוי בין היתר בסוג המוסד (פרטי או ציבורי), במיקום מקום העבודה (איזור בארץ), בנגישות למקום העבודה, בניסיון המטפלת ובהשכלה שלה. וותק וניסיון יתרמו לעלייה בשכר.

מטפלות ממליצות

סימה, (45) מספרת: “אחרי שילדיי בגרו וכבר חינכתי אותם, חיפשתי עבודה מספקת וממלאה שבה אוכל גם לתרום מניסיון חיי ולקבל אהבה בחזרה. אני נהנית מתפקידי כמטפלת ומשמחת הפעוטות לראות אותי בכל בוקר. אני בטוחה שהידע שאני צוברת בעבודתי יתרום לי בהמשך חיי ואני מצפה לכך”.