מדריכי קייטנות – הכיף שבחופש

הקיץ והחגים מביאים עמם דרישות לתפקידי הדרכה בקייטנות עבור ילדים. מועמדים מכל הגילאים רשאים להיות מדריכים בקייטנות כל עוד הם בעלי יכולת מתאימה להדרכה וידע בנושאים שונים ומגוונים, ויכולים לתרום לילדים ונוער ולהעשיר את עולמם ושעות הפנאי שלהם. העבודה בקייטנות מגיל 18 ומעלה!

דרושים | מדריכה / מדריך לקייטנה | עבודה בקייטנות

קצת על תפקיד מדריכי קייטנות

מדריכי קייטנות אחראיים על השגחת ותעסוקת ילדים בחופשות החגים או החופש הגדול. מדובר על ילדים החל מגילאי 3 עד 6 או כיתות א-ז. המדריכים דואגים לסדר יום קבוע בקייטנה, וכמו כן להעברת תכנים חווייתיים וחינוכיים בנושאים הקשורים לחינוך, ספורט ופנאי. העבודה בקייטנה היא עבודה זמנית, אך בדרך כלל מדריכים שאוהבים את זה, מדריכים בקייטנות בכל פעם שמתאפשר. לרוב נחשבת היא כתוספת לעבודה קבועה שלא מתקיימת בחופשות ולכן יש אפשרות לעבוד בה כהשלמת הכנסה.

למה כדאי להיות מדריכי קייטנות?

זהו תפקיד נוח, מעניין, מהנה וגמיש המתקיים במסגרות שונות ובתנאים נוחים. התפקיד מצוין עבור מועמדים בגילאים שונים שבעלי זיקה לילדים ולהדרכה, ובעלי כלים להעשרת עולם הילדים. בנוסף, זוהי הזדמנות לצבור ניסיון וותק, ואף להרוויח משכורת נאה מהצד. בתפקיד הקייטנה ניתן לרוב לצבור ניסיון ויכולות הדרכה בתפקידים ראשוניים בתחום, בנוסף לכך זו הזדמנות מעולה להשלמת הכנסה מאחר והקייטנות מתקיימות בדרך כלל בתקופות בהן לא עובדים בעבודות אחרות (חול המועד פסח, חול המועד סוכות) וכך ניתן לעבודה בעבודה ראשית ולהשלים הכנסות גם בחופשות. מי שעובד במשרד החינוך יכול להשלים הכנסה גם בחופשות נוספות כגון: חנוכה, החופש הגדול, והדבר מאוד משתלם מאחר ומדובר בתוספת משמעותית למשכורת.

יתרונות ואתגרים בתפקיד מדריך קייטנה

יתרונות התפקיד הן שעות עבודה נוחות וגמישות ביותר, והעשרת הידע והניסיון האישי והקבוצתי בתחום ההדרכה והחינוך בשעות הפנאי. יתרון משמעותי ביותר הוא שעבודה זו היא מהנה, מספקת, בריאה ומאתגרת, היכולה להתבצע כהשלמת הכנסה או כדי לצבור ניסיון בתחום ההדרכה או החינוך. מאידך זוהי עבודה זמנית ולכן לא ניתן לעבוד בה באופן קבוע. בתפקיד נדרשת סבלנות רבה וסמכותיות אל מול הילדים וכמובן אחריות רבה בשמירה על הילדים וביטחונם.

דרישות התפקיד ותנאי עבודה של מדריכי קייטנה

תפקידי הקייטנות לגיל 18 ומעלה. בחלק מהקייטנות מקבלים גם בני נוער. מדריכי קייטנות מפעילים ילדים 3 ועד בתי ספר יסודיים. שעות העבודה יכולות להתבצע כמשרה חלקית או מלאה. עבודה במשרה מלאה מתבצעת בין שעות הבוקר ועד שעות הצהריים, בכל ימי הקייטנה. יש להיות יצירתיים, בעלי אנרגיות חיוביות, סבלנות, יחסי אנוש טובים, יכולת הובלה ואהבה לילדים ותחום ההדרכה. רישיון נהיגה וניידות ברכב מהווים יתרון. כמו כן, מגיעים למועסקים החזרי נסיעות.

השכלה נדרשת להדריך בקייטנה

לחלק מתפקידי הדרכה בקייטנה אין חובה בהשכלה נדרשת אך יש קייטנות שמבקשים בהם השכלה נדרשת לדוגמא קייטנות של משרד החינוך. בכל עבודה בקייטנה דרישות הסף הן ידע וניסיון בהדרכת ילדים. השכלה נוספת ואף השכלה אקדמית מהווים יתרון, ובמקרים מסויימים אף חובה (למשל תואר בחינוך, תעודת גננת, תואר ראשון וכדומה – תלוי במוסד שמפעיל את הקייטנה). חלק מהמסגרות מקנות תוכניות וקורסי הדרכה ולעיתים יש ימי הכנה מרוכזים לפני הקייטנה.

שכר מדריכי קייטנות

שכר של מדריכים בקייטנות נע בין שכר המינימום לשעה ועד 80 ₪ לשעה.
השכר תלוי בין היתר בסוג המוסד המפעיל את הקייטנה (פרטי או ציבורי), במיקום מקום העבודה (איזור בארץ), בנגישות למקום העבודה, באורך הימים וקרבתם לחגים, בניסיון המדריכים ובהשכלה שלהם. וותק וניסיון יתרמו לעלייה בשכר.

מדריכי קייטנה ממליצים

גידי (22), מספר: “עברתי מספר קורסים והכשרות בנושאים הקשורים לעולם הילדים ואני בעל תעודת מדריך מוסמך, כחייל משוחרר אני מעביר את השנה שלפני הלימודים בעבודה יחסית קלילה ומהנה בחברת האנשים הכי כיפיים שיש- ילדים, ומדריך בהרבה קייטנות בחגים ובחופשים”.