מאגר סייעות גננות מטפלות מדריכים מורים

איך להפוך את קליטת העובדים למוצלחת?

במקרים רבים, תהליך גיוס לא נכון עלול להכשיל מועמדים, ולגרום לכך שהמאמצים שלכם לגייס עובדים יהיו רבים יותר וקשים יותר, וללא סיבה מוצדקת. אנחנו כאן על מנת שתוכלו לגייס עובדים בצורה נכונה יותר. תהליך גיוס לא נכון מוביל לעבודה מיותרת ולבזבוז משאבים. הנה כמה טיפים שאנחנו יכולים לתת לכם כבר עכשיו:

מועמדים טובים מוצאים עבודה מהר

חשוב לדעת, כי מועמדים טובים, ימצאו מהר מקום עבודה מתאים. לכן, מומלץ לזמן מועמדים רלוונטיים לראיון במהירות האפשרית וכמו כן, במידה והמועמד נראה מתאים, לערוך את קליטת המועמד בהקדם האפשרי (ללא המתנה מצד המועמד לתשובה של המעסיק וחיפוש מקביל שלו אחר מקומות עבודה נוספים).

מועמדים מתאימים למשרה שלכם

על מנת שתהליך הגיוס יהיה מוצלח, מומלץ לעדכן את חברת הגיוס על הפרופיל שאתם מחפשים והקריטריונים הדרושים לכם. חשוב שחברת הגיוס תעשה סינון מקדים כדי שתקבלו מועמדים שמותאמים לפרופיל שביקשתם כדי שתוכלו לפנות למועמדים שתואמים אליו.

אל תגזימו עם הדרישות

לא מומלץ (לפחות בתור התחלה) להגיע עם דרישות מוגזמות מבחינת הפרופיל שאתם מחפשים. לדוגמא: אני רוצה גם מישהי עם ניסיון, שהניסיון יהיה 5 שנים לפחות, וגם עם תעודה, וגם שתהיה ניידת עם רכב, וגם שתעבוד בשכר מינימום. ככל שתשימו יותר “תנאי סף” כך תקבלו פחות מועמדים. מומלץ לרכך את תנאי הסף ככל שניתן על מנת שתוכלו לבחור מתוך יותר מחפשי עבודה את המועמד/ת המתאימ/ה ביותר.

דרכי זימון לראיון

לא הצלחתם להשיג את המועמד כדי לזמנו לראיון? מומלץ לחזור ולנסות בהמשך היום, וכמו כן – להשאיר למועמד פרטי יצירת קשר זמינים לחזרה בכדי שיוכל גם הוא ליצור קשר עמכם – כך ניתן לבחון גם את רצינותו. גם במידה והמועמד/ת לא חזר, מומלץ לנסות שוב יום למחרת בשעה שהיא שונה מהשעה שהתקשרתם בה לראשונה, וזאת על מנת להגדיל את סיכויי ההצלחה.

חיבור והתאמה לאופי הארגון

במסגרת ראיון העבודה, מומלץ להציג למרואיין תמונה ברורה של אופי הארגון ותנאי העבודה לפני העסקתו. המועמד חייב להבין לאן הוא נכנס, להבין אם מדובר בארגון קטן או גדול, איך מתנהל הארגון, מי המעסיק הישיר, מי הקולגות שלו, וכדומה. אנחנו לא רוצים שאחרי מספר ימים העובד יבין שלא מדובר במה שהוא ציפה לו.

עריכת סיור במקום העבודה

הכרות וסיור במקום העבודה, כולל הצגת התנאים הפיסיים לעבודה, חשובה על מנת שהמועמד יבין באיזו מסגרת וחלל הוא צפוי לעבוד, טרם הקליטה, ויראה שהמקום נעים לו.

הכרות עם הצוות

הכימיה וההכרות עם הצוות עמו צפוי המועמד לעבוד, חשובים מאוד. מומלץ לערוך שיחה קצרה עם הצוות והאחראי הישיר על מועמד, טרם קליטתו לעבודה. מומלץ לתת לו להכיר את הצוות ולהתחבר לאחד העובדים, כדי שהקליטה שלו תהיה קלה יותר.

ראיון הדדי – תנו למועמד לשאול שאלות

מומלץ שלא לשכוח, שגם המועמד בוחן את המעסיק במהלך ראיון העבודה. מותר ורצוי לאפשר לו לשאול שאלות במסגרת ראיון העבודה ומומלץ לספר לו על העסק וכמו כן להראות רצינות כלפיו במהלך הראיון כדי לגרום לו לציפיה ורצון לעבוד אצלכם.

תקופת ניסיון – למה לשלול כשאפשר לנסות?

מתלבטים אם לקלוט את המועמד או לא? ניתן לבקש ממנו להגיע לתקופת ניסיון קצרה – דבר שיאפשר לכם לבחון את התאמתו למשרה, ולמועמד לבחון את רצונו לעסוק במשרה או על ידכם. יש לזכור, שלפי החוק, תקופת ניסיון זו הינה בשכר.

משוב לחברת הגיוס – לשיפור תוצאות עתידי

אהבתם את המועמד?? מעולה!! מומלץ מאוד, שבכל ראיון שנערך או בקליטה עובד, יועבר משוב לחברת הגיוס, על מנת לסייע בתהליך הלמידה של המעסיק ושליחת מועמדים מתאימים על-ידי חברת הגיוס בעתיד.

לא הצלחתם עם מועמד? אל תיקחו אישית

לצערנו, מועמדים עלולים שלא להגיע לראיון עבודה (ולעיתים אף לא להודיע), או למצוא עבודה אחרת במהלך התהליך. במקרה הראשון, יש לנשום לרווחה שהמועמד לא נקלט אצלכם לעבודה. במקרה השני, נזכיר שוב את הכלל הראשון – מועמדים טובים מוצאים עבודה מהר.

מדובר בסטטיסטיקה – נסו לשפר תוצאות בתהליך שלכם

תהליך הגיוס מורכב מהמון מועמדים, הרבה שיחות, מספר ראיונות וקליטה אחת (בעזרת השם!). לכן חשוב לא להתאכזב, זה ברור ש99% מהמועמדים לא יקלטו אצלכם בארגון. השאלה שצריכה להשאל היא איך לשפר את התוצאות? איך לקבל יותר מועמדים? איך לזמן יותר מועמדים לראיון? ואיך לקלוט מהר יותר? נסו כל הזמן לשפר את התהליך, נסו להבין איפה משהו מתפספס ולקבל עצות מקולגות או מחברת הגיוס שאתם עובדים איתה. זכרו – תמיד יש מה לשפר!

הגיעו חיוביים לכל שיחה

כמו שהזכרנו למעלה, מדובר בתהליך, שצריך להבין שחלק גדול מהמועמדים לא יתאים לכם או שאתם לא תתאימו לו. לכן חשוב מאוד לא להתאכזב, ולא להשחק. הפנימו שחלק מהעניין זה להגיע חיובי לשיחה, מכיוון שאם נגיע מאוכזבים או חסרי מוטיבציה לשיחה, הסיכוי שנגייס את המועמד הוא בערך… 0! אז בכל תחילת שיחה חדשה, קחו אוויר, שכחו מהשיחה הקודמת, והכניסו לכם לראש “אני הולך לגייס עכשיו”.

בהצלחה!
המאמר כתוב בלשון זכר אך מיועד לגברים ונשים כאחד.

מחפשים עובדים? לפרטים ויצירת קשר – מלאו פרטים או התקשרו

דרכי יצירת קשר נוספים עם מיי פייס השמה בחינוך:

טלפון: 03-6160101
פקס: 072-2448465
דוא”ל: [email protected]

מי אנחנו – מיי פייס דרושים בחינוך

מיי פייס גיוס עובדים בחינוך היא חברה המתמחה בהשמה וגיוס של עובדים בתחומי החינוך וההדרכה. בין היתר אנחנו מגייסים עובדים למשרות של מטפלת, סייעת, אשת צוות, מדריכים, רכזים, מנהלים, ועוד.
אנחנו מסייעים למעסיקים להגיע ליותר מחפשי עבודה, יותר מהר. בנוסף אנחנו מציעים ליווי למעסיקים על מנת לגייס עובדים בצורה טובה ויעילה יותר.