סייעת בגן ילדים  – יד ימינה של הגננת

אוהבת ילדים? מעוניינת לשנות תחום? בעלת רקע בחינוך או הדרכה?

אם את אישיות חמה ואוהבת, בעלת שמחת חיים, סבלנות ואהבה לילדים ולחינוך – תפקיד הסייעת מתאים עבורך!

אם את אמא שסיימה לגדל את ילדיה ואפילו סבתא חביבה שמעוניינת להעניק חום ואהבה – סייעת הוא תפקיד מצוין בשבילך!

דרושה סייעת | דרושות סייעות | סייעת דרושים | סייעת בגן ילדים:

קצת על תפקיד הסייעת

אז מה בעצם סייעת עושה? ובמה היא שונה מהגננת ? הסייעת היא דמות ראשית המסייעת לילדים בתחומים שאינם קשורים אך ורק להשכלה לימודית: לחנך, לעזור ולעודד וללמד את הילדים בכל צורך שקשור להתפתחותם ועצמאותם.

עליה להיות שותפה מלאה בצוות גן הילדים ולסייע להתנהלות בגן הן מבחינה ארגונית והן מבחינה פדגוגית חינוכית. הסייעת נדרשת לעקוב אחר סדר היום המתוכנן, ולעזור לגננת בסדר הלמידה החינוכי; לארגן ולסדר את חומרי הלימוד והעזר.

הסייעת אחראית על ניקיון ונראות הגן, על תפעול תחזוקתו השוטף, תקינות ציודו ואופן בטיחותו. בניגוד לגננת, אין בתפקיד הסייעת דרישת חובה ללימודים אקדמאים או תעודות נוספות. הסייעת עובדת תחת ניהול הגננת ובתיאום עמה.

למה כדאי להיות סייעת?

תפקיד מעניין ומאתגר שעם ניסיון והתקדמות משביעי רצון יכול להוות קרש קפיצה לתפקידי חינוך אחרים, כמו גננת ומנהלת. גם זכויות מגיעות לסייעת בתפקיד כמו השתלמויות, קורסים, ימי חופשה שנתית וימי מחלה.

בתפקיד הסייעת תוכלי להעניק מעצמך המון למען אחרים, לחנך ולגדל את הדור הבא של הילדים בישראל. תוכלי להתפתח ולגלות את עצמך מחדש כי עבודה עם ילדים מלמדת אותך הרבה על עצמך.

תזכי להנות משמחת החיים של הילדים שתמלא את עולמך, תראי את ההתפתחות שלהם, תהני מהצחוק שלהם והרבה אהבה בחזרה.

יתרונות ואתגרים בתפקיד הסייעת

יתרונות התפקיד מציעים שעות עבודה גמישות ונוחות, במשרה חלקית או מלאה. העשרת הידע וניסיון החיים האישי ואווירה חמה ואוהבת.

בנוסף, אין דרישה להשכלה אקדמאית בתחילת הכניסה לעבודה, כך שכל מי שמעוניינת ועונה לתנאי הסף יכולה להתאים בכל גיל.

מנגד, יש בתפקיד גם צורך בעבודה פיזית ועמידה על הרגליים, וכמובן סבלנות וסמכות רבה מול הילדים שיכולים להוות חסרונות המתלווים לתפקיד זה למי שאינה מתאימה לו.

דרישות התפקיד ותנאי עבודה

תפקיד הסייעת דורש בראש ובראשונה אהבה, חום וסבלנות לילדים. יש צורך להגדיל ראש ולהיות בעלת מחויבות ואחריות גדולה.

עבודת הסייעת יכולה להיות עם ילדים בגילאי 3 חודשים ועד 3 שנים (בגן פרטי או מעון) או עם ילדים בגילאי 3 ועד 6 שנים (בגני משרד החינוך, אך גם יש גנים פרטיים שכוללים את הגילאים האלו).

שעות העבודה של הסייעת הן מ-7:00 בבוקר עד 14:00 בצהרים ויכולות להימשך עד 17:00, תלוי בסוג המשרה. אין דרישה מחייבת לניידות ברכב.

בנוסף, הסייעת נדרשת לעיתים לבצע את תפקידה גם בימות החופשה במערכת החינוך על מנת לארגן פעילות לימודית וארגונית במקום.

בחלק מהגנים הסייעת עובדת גם בחופשת הקיץ. לעיתים הסייעות עומדות בקשר גם מול ההורים המתעניינים לגבי שילוב של ילדיהם בגן הילדים.

השכלה נדרשת לתפקיד סייעת

דרישות הסף הן השכלה של 12 שנות לימוד ותעודת סייעת מוסמכת. בחלק מהמקומות תידרש גם תעודת בגרות מלאה.

ברוב מקומות העבודה ניתן להתחיל ללא ניסיון ותעודת סייעת והם נרכשים עם העבודה, ובחלק מהמקומות יידרשו ניסיון ותעודה עוד כתנאי התחלה.

שכר סייעת – כמה מרוויחה סייעת?

שכר של סייעת במעון נע בין שכר המינימום לשעה ועד 45 ש”ח לשעה.
השכר תלוי בין היתר בסוג המוסד (פרטי או ציבורי), במיקום מקום העבודה (איזור בארץ), בנגישות למקום העבודה, בניסיון הסייעת ובהשכלה שלה. וותק וניסיון יתרמו לעלייה בשכר.

סייעות ממליצות

רותי (34), מספרת: “לאחר מספר שנים בתפקידי חינוך שונים, אני יכולה לומר בוודאות שתפקיד הסייעת הוא המועדף עליי, אני גם זוכה לעזור בלימוד הקטנים לצד הגננת ובנוסף, זמן האיכות שאני מבלה איתם גדול יותר, ממלא יותר ומהנה יותר. אני פנויה לחנך וללמד אותם באהבה שיעורים לחיים. בזכות השעות הנוחות אני זוכה לבלות זמן איכות עם ילדיי הפרטיים לאחר עבודתי”.