שאלות לראיון עבודה לתפקיד מטפלת למעון / סייעת לגן / אשת צוות – איך לראיין מטפלת / סייעת

הגיע הזמן לקלוט סייעת לגן הילדים שלך? מחפש סייעת למעון לגיל הרך? כמובן שתהליך הקליטה כולל גם ראיון עבודה. אז איך יודעים איך לראיין את הסייעת / המטפלת? איך למצוא את המטפלת / הסייעת המתאימה? איזה שאלות לשאול בראיון עבודה עם הסייעת / המטפלת. הנה שאלות לראיון עבודה מטפלת / סייעת וגם מספר טיפים מעניינים.

חברת מיי-פייס השמה (My-Face) מתמחה בגיוס עובדים בתחום החינוך וההדרכה. צריכים עזרה בגיוס סייעת לגן ילדים / מטפלת למעון, משפחתון או פעוטון? מחפשים את אשת הצוות המתאימה ביותר לגן הילדים שלכם? צרו קשר כאן!

קרא עוד: ניהול נכון של כוח האדם בגן הילדים או המעון, שימור עובדים

myface_homepage_banner1

ראיון עבודה לתפקיד סייעת לגן ילדים / מטפלת במעון

ראשית, נעבור על קורות החיים של המועמדת. לאחר מכן – נתחיל בביצוע הראיון, במידה וקורות החיים שלה מתאימים לתפקיד.

ניתן כמובן לעשות חלק מראיון עבודה למועמדת באופן טלפוני, על מנת לבצע סינון ראשוני. כמו כן, ניתן להתאים ולשנות את סדר השאלות על פי העדפה אישית, אך יש לשמור על מבנה הגיוני של ראיון.

המאמר המובא לפניכם הינו רחב ומקיף מגוון גדול של שאלות. כמובן שאין צורך לשאול את כל השאלות וניתן לבחור את השאלות המתאימות לכן. ניתן כמובן להוסיף שאלות נוספות אשר מתאימות לכם.

כמו כן, הראיון צריך להתבצע באווירה נעימה ומכבדת והראיון צריך להתבצע כשיחה עגולה ולא כשאלון חקירה. בהחלט ניתן לשלב גם סיור במקום העבודה, הכרות מהירה עם הצוות ואפילו התנסות קצרה עם הילדים (אין כמו לראות את המועמדת בעבודה פועל עם הילדים).

שאלות הראיון כתובות בלשון נקבה אך ניתנות לשימוש לראיונות עם גברים ונשים כאחד.

פירוט התפקיד

יש להציג בפני המועמדת לתפקיד סייעת / מטפלת את התפקיד בצורה שקופה וגלויה, בצורה מפורטת ככל הניתן, וזאת על מנת לראות שהמועמדת אכן מבינה את מהות התפקיד אליו היא מתראיינת.

בשלב זה גם נספר על הגן או המעון: שם הגן, כתובת, כמה זמן הגן קיים, הסיפור מאחורי הקמת הגן, שעות פעילות הגן, מספר הכיתות בגן, מספר הילדים בכיתה, גילאי הילדים, אנשי הצוות- תפקידים, רקע, כמות, תיאור המשרה עצמה- מהות העבודה, שעות העבודה, שכר, ימי עבודה, משימות, אחריות. יש להדגיש במידה ויש צורך במטלות פיזיות או מטלות ניקיון בגן (כגון: ניקיון, שטיפת הגן, ניקיון שירותים, ניקיון מטבח, החלפת חיתולים/טיטולים, ניקיון הילדים, וכדומה).

שאלות הכרות עם המועמד

יש לבקש מהמועמדת לתפקיד סייעת / מטפלת  לספר על עצמה, במילים שלה. בשלב זה לא נשאל שאלות הכוונה אלא נבקש לספר באופן כללי (למשל: שם מלא, גיל, מצב משפחתי, סיפור אישי, תחביבים וכדומה).

בדיקה מקצועית טכנית

בשלב זה נעבור ביחד עם המועמדת לתפקיד סייעת / מטפלת על קורות החיים, נשאל על ההשכלה (תיכונית, תעודות, קורסים מקצועיים, השכלה אקדמאית). נתייחס לניסיון התעסוקתי של המועמדת, ראשית באופן כללי במגוון התפקידים האחרים שעבדה בחייה, ולאחר מכן לתפקידים הנוגעים לתחום החינוך. נבחן בשלב זה את היציבות במקום העבודה, את סוגי העבודות בהן עבדה, וסיבת סיום העסקתה. ניתן לשאול שאלות על מקומות העבודה כגון: מה היו שעות העבודה, מה הייתה מהות התפקיד, מה היה סדר היום, האם המעסיק ימליץ עליך, מדוע סיימת לעבוד במקום זה.

בדיקה מקצועית מהותית

בשלב זה נתייחס לבדיקה מקצועית של המועמדת לתפקיד סייעת / מטפלת בצורה מקצועית יותר, על ידי הפניית שאלות הרלוונטיות לתפקיד. מומלץ לבחור שאלות שקורות באופן תדיר בעבודת הסייעת בגן הילדים / מטפלת במעון, וכך גם להצביע על מהות העבודה וגם לבחון כיצד תתייחס המועמדת למקרים אמיתיים.

לדוגמא, ניתן לשאול את מועמדת: מה לדעתך מטרת תפקיד הסייעת / המטפלת בגן, מה מטרת הגננת בגן וכיצד יהיה הקשר בניכן, מה תעשי בסיטואצייה בה שני ילדים רבים על כדור, מה תעשי כאשר אחד הילדים בוכה ללא הפסקה, מה תעשי במצב בו ילד מקיא בגן, מה תעשי במצב בו ילד נפגע בגן הילדים, מה יכול להלחיץ אותך בעבודה בגן, האם את משתתפת באופן פעיל בהשתלמויות מקצועיות בתפקיד זה והאם לדעתך הן חשובות לדעתך.

בדיקה של מוטיבציה אישית לעבודה בתחום והרצון לעסוק בו

בשלב זה נרצה לבחון מדוע המועמדת מעוניינת לעסוק בתפקיד סייעת בגן ילדים / מטפלת במעון, ולא תפקיד אחר. מהי המוטיבציה שלה לעבודה בתחום החינוך, ומהו האני מאמין שלה.

נוכל לשאול אותה שאלות בנושאים אלו, למשל מדוע את מעוניינת לעבוד עם ילדים – כסייעת/מטפלת (ולא בתפקיד אחר), מה מושך אותך לעבוד בתחום החינוך, מדוע את רוצה לעבוד עם ילדים בגילאים אלו, מה לדעתך היתרונות והחסרונות של העבודה כסייעת בגן, מה התכונות שלך שמתאימות לעבודה כסייעת בגן ילדים ומה התכונות שמקשות עליך את העבודה, איזה גילאים של ילדים מתאימים לך יותר לדעתך, מה הציפיות שלך מהתפקיד בגן זה, מה לדעתך תפקיד הגננת והסייעת בגן, מה המפתח לדעתך לשילוב עבודה נכון ללא חיכוכים בין הגננת לסייעת בגן, מה יגרום לך להצליח בתפקיד הסייעת בגן הילדים, מה לדעתך הקשיים בתפקיד הסייעת בגן הילדים, האם את מעדיפה לעבוד עם גילאי פעוטות/תינוקות/בוגרים ומדוע, היכן את כסייעת יכולה לתרום לילדים בגן.

בדיקה של היכולת לעבוד מול הורים בגן הילדים

בשלב זה נרצה לבדוק את יכולת ההתמודדות של הסיעת מול הורי הילדים בגן, ולבחון כיצד תפעל בסיטואציות נפוצות שונות. הקשר מול ההורים הוא קשר משמעותי וחשוב בגן הילדים, ונראה שהוא ישמר כקשר טוב, חם, מאמין והדדי.

שאלות לראיון המועמדת לתפקיד סייעת בגן הילדים / מטפלת במעון לבדיקת היכולת לעבודה מול הורים בגן יהיו למשל: מה לדעתך חשוב להורי הילדים בגן, מה תפקיד ההורה בגן, מה תפקידך כסייעת מול ההורים, אילו עדכונים ונושאים תעבירי להורים בגן, מה תעשי אם הורה יתלונן שהילד חוזר עם סימני חבלות מהגן, מה תעשי אם הורה יתלונן כי הסייעות מתחלפות באופן תדיר בגן, כיצד תתמודדי עם הורה שטוען שאין מספיק יחס לילדו בגן, כיצד תתמודדי בסיטואציה בה הורה המבקש עדכון יומי על פעילות הילד בגן, כיצד תתמודדי עם הורה נרגש / צועק.

יחסי אנוש ועבודה בצוות

תפקיד הסייעת בגן הילדים מחייב יחסי אנוש מעולים , יכולת עבודה בצוות טובה, סבלנות והקשבה. נרצה לבחון גם את הנושאים הללו אל מול המועמדת לתפקיד מטפלת בגן ילדים.

למשל נשאל: מה לדעתך תפקיד הגננת בגן, כיצד נוכל לתת לגננת הרגשה נעימה בגן, כיצד בא לידי ביטוי הקשר של הגננת עם הסייעת, מה תפקיד הסייעת בגן הילדים, מה ציפיותייך מגננת טובה, האם תרצי להיות שותפה בבניית והעברת תכנים חינוכיים, כיצד תפעלי אם יהיה לך רעיון לשנות תכנים לימודיים (שינוי, הוספה, הורדה), כיצד תפתרי מחלוקת בינך לבין הגננת על גישה חינוכית, כיצד תפתרי מחלוקת בינך לבין הגננת בנושאי עבודה שוטפים, מה לדעתך תפקיד מנהלת הגן/המעון, כיצד לדעתך ניתן לקיים קשר עבודה נכון ובריא בין מנהלת הגן או המעון לבין הסייעת, כיצד יכולה הסייעת לתרום לאווירת עבודה נעימה או עבודת צוות נכונה בגן, מה תעשי במצב בו את מבחינה שהגננת כבויה, מתוסכלת או שקטה מהרגיל, מה תעשי במידה והגננת תהיה בלחץ ותצעק עליך לבצע משימה מסוימת.

קרא עוד: ניהול נכון של כוח האדם בגן הילדים או המעון, שימור עובדים

מי אנחנו

חברת מיי-פייס השמה (My-Face) מתמחה בגיוס עובדים בתחום החינוך וההדרכה. צריכים עזרה בגיוס סייעת לגן ילדים / מטפלת למעון, משפחתון או פעוטון?

מחפשים את אשת הצוות המתאימה ביותר לגן שלכם? מלאו פרטים או התקשרו

דרכי יצירת קשר נוספים עם מיי פייס השמה בחינוך:

טלפון: 03-6160101
פקס: 072-2448465
דוא”ל: [email protected]