דרושים אב בית | חיפוש עבודה | אבות בית | שרת | איש אחזקה

אב בית – ניהול ותחזוקה ביד רמה

כל מוסד גדול שרוצה לתפקד כראוי – יזדקק לטיפולו המסור והאוהב של אב הבית. אב הבית- כשמו כן הוא; אחראי על תחזוקה כללית של מבנה המוסד, תוך יצירת קשר עם הצוות המנהל והעובד.

קצת על תפקיד אב הבית

בתפקיד אב הבית מתבצעת תחזוקה שוטפת, ניהול המבנה, בדיקת תיקון ציודו ואחריות על מכשירים, כלים וחדרים בתוך המבנה. אב הבית נדרש להיות בקשר ישיר עם הממונים עליו ולהיות בעל מיומנות לפתירת בעיות בזמן אמת ובמצבי לחץ. מתן עזרה בסיפוק חומרי לימוד וצילום דפים נדרשים. בתפקיד אב הבית נראה בפועל לרוב גברים כיוון שהוא דורש מיומנות בתחזוק מכשירים, תיקון ליקויים ועבודה פיזית, אך כמובן שהמשרות תמיד פונות גם לנשים בעלות יכולות דומות. התפקיד מאוד מהנה למי שאוהב להתעסק בניהול מבנים, ותיקון תקלות וחווה סיפוק מכך. בנוסף הוא לרוב בסביבה נעימה ובאווירה צעירה ודינאמית.

למה כדאי להיות אב בית?

התפקיד אינו דורש השכלה רבת שנים או אקדמית. זהו תפקיד כללי שמתאים לכל גיל. התפקיד הינו מגוון ואינו נעשה במסגרת של סדר יום קבוע. התפקיד כולל קשרים עם אנשים שונים ותחזוקה שוטפת. לאנשים המבינים בתחומים אלה זוהי עבודה פשוטה ומעניינת. כמו כן הסיפוק בתיקון התקלות ובתחזוקה נכונה של המבנה מאוד מהנה למבינים והמתעניינים בתחום, ויש אפשרות להשפיע על אורח החיים של התלמידים בתוך המוסד החינוכי ע”י אספקת ציוד תקין ומתן מענה הולם לצרכיהם בתוך המבנה. העובדים בתפקיד זה נהנים לרוב מעבודה בסביבה צעירה ודינאמית, מלאה צחוק ושמחת חיים וגם עושים את התפקיד שהם אוהבים

יתרונות ואתגרים בתפקיד

יתרונות התפקיד הן שעות עבודה נוחות במסגרת שעות לימודים של מוסדות חינוכיים או ארגוניים. אב הבית מנהל את תחזוקת המקום, הציוד בו ותקינות חפצים ומכשירים, הוא אחראי על צוות תחתיו וזוכה להתמקצעות בתפקידים שונים ומגוונים. זהו תפקיד מאתגר שדורש עבודה פיזית ולפעמיים עבודה בשעות הערב והלילה במקרים חריגים.

דרישות התפקיד ותנאי עבודה

העבודה מתבצעת במסגרת משרה מלאה, חמישה ימים בשבוע בשעות פעילות המוסד החינוכי ולעיתים לאחר מכן. אב הבית עובד בעיקר עם הצוות הניהולי של המוסד. בהתאם להנחיות המפקחים או המנהלים הוא נדרש לבצע עבודות תחזוקה ולטפל בבעיות שצצות במהלך סדר היום. עבודה זו דורשת זריזות, זמינות, מיומנות, סבלנות וקשרי אנוש טובים. ישנה דרישה לרישיון נהיגה וניידות ברכב. התפקיד מתאים מאוד לאנשי מקצוע שעבדו בתחומי אחזקה או תחזוקה, או בעלי מקצוע בתחומי תיקון מכשירי חשמל או רכבים, וכל מי שיש לו “ידיים טובות”. התפקיד משלב בתוכו לעיתים גם ניהול תקציב, והזמנת ציוד ואספקתו (רכש).

השכלה נדרשת לאב בית איש אחזקה

אין דרישת חובה להשכלה לתפקיד של אב בית, אך מומלץ להיות בעל 12 שנות לימוד. כמו כן, דרישה לבעל כוח פיזי מתאים ויכולות טכניות. ניסיון בתחום והשכלה מתאימה מהווים יתרון משמעותי. בנוסף לכך יש אפשרות להגיע עם תעודת מקצוע רלוונטי שתהווה יתרון משמעותי.

שכר אב בית איש אחזקה

שכרו של אב הבית נע בין 5,500 לבין 10,000 שקלים לחודש, למשרה מלאה. השכר תלוי בין היתר בסוג המוסד (פרטי או ציבורי), במיקום מקום העבודה (איזור בארץ), בנגישות למקום העבודה, בניסיון אב הבית ובהשכלה שלו. וותק וניסיון יתרמו לעלייה בשכר.

אבות בית ממליצים

שמעון (54), מספר: “אני עובד כבר 15 שנים בתפקידי כאב בית (איש אחזקה) בבית ספר, בו אני דואג לכל צרכי בית הספר ותחזוקתו. אני מכיר היטב את הצוות והדרישות שלהם וכבר יודע למלא אותן בזריזות וביעילות. הילדים מברכים אותי לשלום ומתייחסים אליי בכבוד, אני אוהב את העבודה שלי ואני עושה את מה שאני טוב בו”.