מאגר סייעות גננות מטפלות מדריכים אנשי חינוך דרושיםאיך להפוך את קליטת העובדים לאפקטיבית לטווח הארוך

כמה פעמים קרה לך שביצעת את כל תהליך הגיוס הארוך – דאגת לפרסום וקבלת מועמדים, מיינת וסיננת את המועמדים, התקשרת ושוחחת עימם, זימנת לראיונות, ראיינת והחלטת את מי לגייס! העובד התחיל לעבוד, חתם על הטפסים, אך לאחר כמה ימים הודיע: התפקיד אינו מתאים לי! אני עוזב.

אם זה קרה לך (וזה קורה לכולם הכל בסדר), זה אומר שמשהו בתהליך שלנו לא היה נכון. אל לנו להאשים את העובד בכשלון שלנו (כנראה שיש לו חלק, אבל אנחנו אלו שרוצים לשפר משהו בעתיד). לכן עלינו להבין מה ניתן היה לשפר, וכיצד למנוע מקרים כגון אלו בעתיד, מקרים ששוחקים אותנו, מאכזבים אותנו, ופוגעים במערכת. הנה כמה טיפים מאיתנו:

תהליך גיוס נכון ומדוייק

יש לקרוא טוב על הטיפים בנושא תהליך גיוס נכון. חשוב מאוד שהתהליך יעשה בצורה הטובה ביותר. יש לשים דגש על כך שאנחנו מסבירים לעובד באופן מפורט מה התפקיד כולל, מציגים אותו לצוות, עושים סיור במקום העבודה, ואפילו נותנים לו “לצפות” בעבודה במשך שעתיים כדי שיבין לאן הוא נכנס. לאחר מכן אתם תראו שתירוץ “לא הבנתי את העבודה והיא לא מתאימה לי” יפחת באופן משמעותי.

לאחר הקליטה – בשלב הראשון: ליווי אישי

בשבוע הראשון של העבודה לפחות, העובדים בעלי מוטיבציה גבוהה, ציפייה ורצון רבים. לעיתים מרגיש המעסיק כי זהו זמן טוב “לזרוק את העובד למים”. אולם, דבר זה גורם לעובדים רבים לחששות.

בשלב זה מומלץ כי העובד יהיה תחת ליווי אישי, חפיפה והעברת ידע צמודה ומסודרת מטעם המעסיק, במטרה להכשיר את העובד ויכולותיו ולתת לו תחושת יציבות וביטחון. נסו לעשות שיחה יומית עם העובד, לראות שהכל תקין, שהכל בסדר. נסו לבדוק בימים הראשונים אחת לכמה שעות האם הוא מרגיש בבית, האם הוא צריך משהו. תנו לו יחס אישי וחם. הכניסו אותו בחמימות למשפחה החדשה.

כמו כן, יש לבקש מצוות העובדים נכונות לסיוע בקליטת העובד והשארתו בארגון. העובדים חייבים להתנהג אל העובד כאל בן משפחה חדש. הם חייבים לתת לו יחס חם ואוהב, לעזור לו, לשאול אם הוא צריך משהו, לראות שהוא מסתדר. מומלץ בחום להצמיד לו “חונך” שילווה אותו לאורך השבוע הראשון לכל מקרה, ולהנחות את העובד שהוא יכול לגשת לחונך ולשאול שאלות אם הוא צריך.

בשלב השני – תמיכה ויחס

בשלב זה מומלץ לתת תמיכה ויחס אישיים לעובדים, במטרה להעלות את תחושת השייכות והחיבור שלו למקום העבודה. בשלב זה, עלול העובד להתאכזב מחוסר הצלחות, קשיים, משברים אחרים או אפילו חששות חברתיים. תשומת לב, שיחות אישיות והתעניינות בתחושות והתקדמות העובד על-ידי המעסיק ושאר הצוות, יכולים להשפיע מאוד. בכל רגע של עידוד והתעניינות העובד מתעודד ומתחזק, ותחושת הקרבה והנאמנות למעסיק הולכת ומתגברת.

בשלב השלישי – מחויבות והכשרה

בשלב זה המצב פשוט יותר, אך יש להמשיך ולחזק את העובד, לערוך שיחות תקופתיות, להיות קשובים ולייצב את תחושת המחויבות. כל חשש של העובד צריך לעלות בשיחות האישיות. כמו כן, מומלץ מעת לעת לערוך הכשרות לעובדים ולתת להם תחושת אחריות ושליחות כדי לגרום להם לביטוי עצמי ותחושת סיפוק.

שיתוף פעולה בין המעסיק לחברת הגיוס – אל תהססו להתייעץ

בכל אחד מן השלבים, ניתן להיות בקשר עם חברת הגיוס ולערב בכל שאלה והתלבטות שעולה. ניתן להשתמש בחברת הגיוס כמתווכחת ומגשרת במקרה הצורך בין העובד למעסיק.

שיחה עם העובד לאחר חודש עבודה

בסיומו של חודש העבודה הראשון (ולעיתים רבות גם במהלכו), ערכו שיחת משוב עם העובד. עשו זאת גם כדי להכיר אותו באופן אישי יותר, וגם כדי לראות את החיבור שלו למקום העבודה, האווירה במקום העבודה, החיבור עם צוות העובדים וההנהלה, רמת הסיפוק בעבודה, הרגשתו לגבי שביעות רצון המעסיק ממנו ושביעות הרצון הכללית שלו, רצונו להמשיך ולעבוד במקום העבודה לטווח הארוך ואת הציפיות שלו להמשך. ניתן לעשות את השיחה גם בבית קפה, ולא במקום העבודה עצמו, דבר שיקרב אתכם יותר אל העובד.

סביבת עבודה נעימה

מומלץ להקפיד על סביבת עבודה נעימה, בה לעובד יש רצון לקום בבוקר לעבודה. במסגרת זו יש לדאוג כי היחסים בין העובדים יהיו טובים וכמו כן לתת לעובד להרגיש כי ישנה דלת פתוחה אל המנהל הישיר לשיתוף והתייעצות בכל עניין. חשוב לדאוג גם כי התנאים הפיסיים בסביבת העבודה יהיו נעימים ונוחים, שהמקום יהיה כזה שכיף לבוא אליו ולשהות בו.

מי אנחנו – מיי פייס דרושים בחינוך

מיי פייס גיוס עובדים בחינוך היא חברה המתמחה בהשמה וגיוס של עובדים בתחומי החינוך וההדרכה. בין היתר אנחנו מגייסים עובדים למשרות של מטפלת, סייעת, אשת צוות, מדריכים, רכזים, מנהלים, ועוד.
אנחנו מסייעים למעסיקים להגיע ליותר מחפשי עבודה, יותר מהר. בנוסף אנחנו מציעים ליווי למעסיקים על מנת לגייס עובדים בצורה טובה ויעילה יותר.

מחפשים עובדים? לפרטים ויצירת קשר – מלאו פרטים או התקשרו

דרכי יצירת קשר נוספים עם מיי פייס השמה בחינוך:

טלפון: 03-6160101
פקס: 072-2448465
דוא”ל: [email protected]