מבשלת למעון או לגן – תזונה בראש טוב

לא משנה באיזה פרק את או אתה בחייכם, אם הינכם בעלי תשוקה ואהבה לבישול, מכירים את עולם המטבח ומתמקצעים בו, תפקיד מבשל/ת מתאים עבורכם. גם אם אתם מחפשים עבודה נוספת או בחצי משרה, זה תפקיד מתאים, וכמובן אם יש לך ניסיון בעבודה כטבח או טבחית. אם בנוסף הינכם אוהבים ילדים ומתחברים לעולם החינוך והילדים, זהו שילוב נהדר עבורכם!
בישול בגן ילדים – המשרה שתתאים לך.

קצת על תפקיד המבשלת / טבחית

מבשלת (או טבחית – בכל מקום יקראו לתפקיד בשם אחר) הוא תפקיד חשוב וחיוני במוסד חינוכי לילדים, שאינו קשור לחינוך ולמידה, אך הוא קשור להתפתחות הילדים בצורה תקינה ובריאה. על מנת שהילד יוכל ללמוד, לגדול ולשחק כראוי הוא צריך להיות בריא וערני ובעיקר שבע ומרוצה. אין ספק שלדאוג להאכלת ילדים זה אחד התפקידים הממלאים והחיוניים כחלק מצוות חינוכי. התפקיד מאוד מגוון ומעשיר, ומתאים מאוד למי שאוהבת את תחום הבישול והקולינריה, ורוצה לחבר אותו עם עולם הילדים. בניגוד לעבר, היום מתייחסים לתפקיד מאוד ברצינות, והתפקיד כולל בחירת מוצרי הגלם, בניית תפריט שבועי לילדים תוך שילוב אבות המזון, בישול בריא, ויצירתיות בבישול והגשת המזון לילדים.

למה כדאי להיות מבשלת / טבחית בגן?

לבעלות זיקה לתחום הבישול ועולם הילדים זהו שילוב נוח ומתאים. בנוסף לאהבה ולחום אותם אנו מקדישים לילדים זוהי הזדמנות פז להאכיל אותם בתזונה נבונה ונכונה ולדאוג לחיזוקם ולבריאותם. כמו כן, עבודה כמבשלת מעשירה ידע וניסיון אישי לחיים ויכולה לתרום בתחומי תעסוקה נוספים. מי שאוהבת את תחום הבישול תמצא בתפקיד המון סיפוק. היא תוכל לבנות תפריט מועשר לילדים, תוכל להכנס לנבכי הקולינריה, לניהול מטבח, הזמנות ורכש. יש פה הרבה מקום ליצירתיות וביטוי עצמי.

יתרונות ואתגרים בתפקיד המבשלת

יתרונות התפקיד הן שעות עבודה גמישות ונוחות, העשרת הידע וניסיון אישי תוך אווירה חמה, התאמה לכל גיל. למבשלת אפשרות לביטוי קולינרי אישי, ליצירתיות בבניית התפריט, וחיבור למזון וחומרי גלם. למבשלת מגיעות זכויות כמו ימי חופשה וימי מחלה. התפקיד מתאים כמובן למי שכבר מכירה את עולם המטבח מאחר והוא כרוך הן בבישול בכמויות גדולות בזמן קצר והן במאמץ פיזי ועמידה ממושכת על הרגליים. כאמור, מי שמכירה את עולם הבישול ורוצה לקחת אותו לכיוון של בישול לילדים בשעות נוחות תוך הבאה עצמית לידי ביטוי וסיפוק עצמי – זה הדבר בשבילה.

דרישות התפקיד ותנאי עבודה

תפקידי המבשלת כוללים הכנת מזון והזמנת חומרי הגלם בהתאם לתפריטים המומלצים ובהתאם להוראות המנה/ל והמפקח/ת הפדגוגיים, תוך שמירה על כללי הבטיחות, הניקיון וההיגיינה. על המבשלת להיות בקשר עם הצוות החינוכי ומנהל/ת המוסד וגם לדאוג לכמות המזון הדרושה ולטיבו. כמו כן, לדאוג לסביבה נקייה, היגיינה, גיוון ותזונה נכונה ובריאה ואווירה חמימה. תפקיד זה דורש אחריות, הגדלת ראש, יעילות, סבלנות ואהבה. שעות העבודה למשרה זו הן בין השעה 7:00 בבוקר לסביבות 14:00 בצהריים ויכולות להתבצע כמשרה מלאה או חלקית. אין דרישה מחייבת לניידות ברכב אם כי זה יהווה יתרון. מומלץ ניסיון בבישול בכמויות גדולות והכרות עם עולם המזון ומצרכיו. משרה זו מיועדת לנשים וגברים כאחד.