דרושה לך סייעת לגן, גננת, מטפלת למעון, מדריך או כל תפקיד אחר בגיוס? כלי מנצח להניע מועמדים ועובדים ומצד שני לשמור על ביצועים גבוהים בגן

Nlp חשיבה משפרת ביצועים אצלך, אצל הסייעות, הגננות, המדריכים וכל עובד בחינוך

מה זה בכלל nlp?

(neuro-linguistic programming). אז ככה בתרגום מעברית לאנגלית ובינינו לא הכי מוצלח “תכנות באמצעות דיבור”. הכוונה שפת הדיבור שלך עם עצמך ועם הסובבים איתך משפיע על אופן הפעולה שלך ושלהם. קחי לדוגמא מועמדת לתפקיד סייעת. את מדברת איתה על המשרה שלך ותוך כדי את משתמשת הרבה במילים כמו: “לא”, “אבל”, “אין”. ברור לך שהמילים הללו יוצרות אווירה שלילית בשיחה או התגוננות מהצד שלך. השימוש במילים הללו מקטין את הסיכון שיתואם ראיון ועל אחת כמה וכמה שהסייעת תרצה את העבודה. כך אם תחליפי את השפה שלך לחיובית יותר כבר התוצאות יהיו טובות יותר. דוגמא מעולה לזה שאני בטוח שאת משתמשת בזה בשפה יום-יומית שלך זה:” אין בעיה”. צמד מילים שליליות שיוצר משמעות חיובית.  באותה מידה יכולת להגיד:” בשמחה” זו בדיוק אותה משמעות רק משיג תוצאות טובות יותר.

יצירת שפה חיובית בשיחה

מכאן, שקודם כל nlp מתעסק ביצירת שפה חיובית. את צריכה לצמצם את השימוש במילים שליליות ולהרבות כמה שיותר במילים חיוביות. אני רוצה לחבר לך את זה גם לטיפול בהתנגדויות. אני מקווה שאת זוכרת את הכלים שנתתי לך שם ואם לא תכנסי לקישור הזה: טיפול בהתנגדויות בראיון העבודה. שימי לב אם את מתחילה את התשובה שלך להתלבטות המועמדת ב-“לא” (למשל זה לא נכון, זה לא ככה וכו’) את מעודדת אותה לתקוף אותך או מעוררת ויכוח. בסוף זאת העמדה שלך מול שלה ואין מנצחים. הדרך הנכונה זאת הדרך הדיפלומטית שבה את אומרת לה שאת שמחה שהיא מעלה את הנקודה הזאת  (ראיתי פעם את ביבי משתמש בטכניקה הנפלאה הזאת וזה עובד☺). בנקודה זו, את מראה לה שאת איתה בתהליך ומצד שני את יוצרת אווירה טובה בשיחה איתה.

nlp לגיוס עובדים בחינוך והדרכה

תשדרי הצלחה (לעצמך ולמועמדת)

עד לכאן ראית שימוש אחד ב-nlp. כמו שאת בטח מבינה זה לא מסתכם בזה.

אני רוצה לתת לך שימוש אחר מעניין ב-nlp. הפעם תסתכלי על זה מזווית של לעודד עשייה ופרודוקטיביות. תחשבי רגע אם את אומרת לעצמך אני לא מסוגלת לעשות פעולה מסוימת, את תעשי אותה. כנראה שלא! אם את אומרת לעצמך זה קטן עליי, ברור שאת תבצעי את הפעולה ויש גם סיכוי לתוצאות טובות יותר! אם זה ברור לך אז למה כשזה מגיע לראיון עם סייעת, גננת או אפילו מדריך את לא משתמשת בזה? שימי לב לשני משפטים הבאים:

  1. אם את רוצה את יכולה לבוא לראות את המקום, להתרשם ואז זה מתאים נתקדם לניסיון.
  2. כשתגיעי לראות את המקום, את תתרשמי ממנו ואז נחליט ביחד אם את מתחילה לעבוד אצלי.

ל-2 המשפטים כאן יש אותה משמעות. ההבדל הוא שבמשפט הראשון את מהוססת ואילו בשני את הרבה יותר החלטית ומכוונת לעשייה. ברור לך שהסיכוי לתיאום ראיון במשפט השני הוא הרבה יותר גבוה, נכון?

קחי דוגמא נוספת:

  1. מתי נוח לך להגיע לראיון?
  2. מתי את יכולה להגיע לראיון מחר או מחרתיים?

ברור לך שמשפט ראשון הוא שגוי!!! כאן השליטה היא בידיים של הסייעת, הגננת, המדריך וכו’. ברגע שהן צריכות להחליט מתי הן יוכלו להגיע לראיון, הן ברוב המקרים יעדיפו לדחות. את צריכה לעודד עשייה בשיחה ולכוון שוב לפעולה. המשפט השני כבר “מכריח” את הסייעת, הגננת, המדריך להגיע לפגישה. כאן הסיכוי שתוכלי באמת להתרשם מהם הוא גבוה יותר לכן המשפט השני עדיף.

אני רוצה לסכם שמשפטים שמופיעות בהם המילים תעשי, תראי, תלמדי ועוד. הן מכווני תוצאה, מכווני פעולה ולכן תמיד מספקים תוצאה טובה יותר (ת+פעולה עתידית). מסיבה זו תמיד תשתמשי במילים אלו ותמנעי ממילים שמשדרות היסוס כמו תוכלי, אולי וכו’.

תני למועמדים לחלום ביחד איתך

אתייחס לשימוש שלישי של Nlp (יש גם שימושים נוספים אבל לא ניגע בהם פה). אפשר גם להתייחס לדימיון מודרך, כלי מאוד עוצמתי במכירות ובכלל בחיים.  קחי את עצמך כשהקמת את הגן. היה לך אופק, חלומות, מטרות, יעדים ובסוף גזרת משם תכנית עבודה. מה שחשוב זה שהסתכלת קדימה וחשבת עם עצמך איך את יכולה לממש את השאיפות שלך, נכון? כל זה נתן לך מוטיבציה, הניע אותך ונתן תחושת סיפוק. תחשבי שאת מנהלת ראיון עם סייעת, גננת מדריך או כל תפקיד אחר בחינוך. אם את מדברת איתם על אפשרויות התקדמות, פיתוח אישי, כלים שהיא יכולה לפתח כשהיא עובדת אצלך, הסיכוי שהיא תרצה לעבוד אצלך יעלה בוודאות. כמו שזה דירבן אותך כך זה גם ידרבן את המועמדות ואפילו את העובדות שלך.

אני רוצה לסכם שלושה שימושים שאת יכולה כבר מעכשיו ליישם אצלך בגן בהקשר של nlp. השתמשי בשפה חיובית, שפה שיוצרת עשייה ותצרי אופק למועמדות ולעובדות שלך. אחרי שקיבלת את המידע אני רוצה שתחזרי שוב למודל שלושת המעגלים בקישור הזה תנסי להבין את המודל שוב מהזווית של nlp.

 

דרושה לך סייעת, גננת, מדריכה או תפקיד חינוכי אחר?
מלאי פרטים הרשמי כאן ואת בדרך לגייס מהר יותר!

 

דרכי יצירת קשר נוספים עם מיי פייס השמה בחינוך:

טלפון: 03-6160101
פקס: 072-2448465
דוא”ל: [email protected]

 

המסמך נרשם בלשון נקבה אך מופנה גם למין השני כאחד.
בכל מקום שנרשם גן אפשר כמובן להחליף את זה במשהו אחר למשל צהרון, הוסטל וכו’. כנ”ל גם לגבי סייעות.