מנהלת מעון – כשסמכות וחינוך נפגשים

מערכת החינוך משוועת לאנשי מפתח בתחום הניהול בחינוך. אם את בעלת סמכות, כישורי ניהול, השכלה אקדמית ויחסי אנוש מעולים – תפקיד ניהול בחינוך הוא אבן דרך מבורכת בשבילך!

קצת על תפקיד מנהלת מעון

מנהלת המעון נדרשת לפקח על ההתנהלות החינוכית והארגונית במעון תוך הנהגת צוות העובדים ויצירת קשרים עם הורי הילדים וגורמי פיקוח נוספים. ניהול תקציבי המעון, התכנית החינוכית ופיקוח על כל סוג של פעילות שנעשה בין כתלי המעון וכמובן בטיחות הילדים במעון. תפקיד מנהלת המעון הוא תפקיד מאתגר ביותר, ולתפקיד זה צריך הרבה מאוד אחריות, רצון להגדיל ראש, יכולת ניהול וראיה רחבה. מנהלת המעון דואגת שהמעון יתנהל בצורה התקינה ביותר באופן שוטף, לפי נהלי העבודה, תקנים וחוקי משרד הכלכלה. היא דואגת שהילדים יקבלו את הטיפול והחינוך הטובים ביותר שאפשר, היא דואגת לגייס עובדים ולשמור עליהם בתוך המערכת תוך העצמתם והכשרתם המתאימה. התפקיד כולל גם הרבה עבודה עם הורים וגם עם גורמים ממשלתיים במשרד הכלכלה.

למה כדאי להיות מנהלת מעון?

זהו תפקיד סמכותי, חיוני ומאתגר בתחום החינוך, הניהול וההוראה. התפקיד משלב גם חינוך וגם ניהול, הוא מלא בסיפוק, משלב גיוס וניהול עובדים, ניהול תקציבים, פיתוח ארגוני, שיווק, יחסי אנוש ועוד. התפקיד מלא אתגר ומאוד מאוד מעניין. לתפקיד זה מגיעים בדרך כלל לאחר עבודה כגננת, מטפלת או מורה או לאחר לימודים של תואר ראשון בחינוך (או תואר רלוונטי אחר) וכמובן ששלל אפשרויות קידום בחינוך וניהול עומדות בפנייך. התפקיד מהווה מקפצה לתפקידי ניהול שונים בחינוך או שלא בחינוך, והוא מאפשר לך להביא לידי ביטוי את עצמך ולקחת את היכולות שלך קדימה.

יתרונות ואתגרים בתפקיד של מנהלת מעון

יתרונות התפקיד כוללים שעות עבודה קבועות ונוחות, עם אפשרות לגמישות בשעות וקביעת סדר היום שלך, משכורת נאה והעשרת הידע והניסיון האישי בתחום. האתגרים הם שתפקיד ניהולי נושא אחריות רבה ואינו נגמר במקום העבודה, אלא נמשך לאחר מכן באמצעות קשר ישיר עם הצוות המטפל והורי הילדים, וכן הדרכת וניהול הצוות – על כן יש להיות בעלת מחויבות, זמינות ואחריות, מוסר עבודה גבוה וסבלנות רבה.

דרישות התפקיד ותנאי עבודה בניהול מעון

בתפקידה, מנהלת המעון אחראית על ניהול המעון שמעניק שירותי חינוך לילדי הגיל הרך. שעות המשרה הן נוחות ולרוב נעשות במתכונת של משרה מלאה של כ-40 שעות שבועיות בין 7:00 בבוקר ל-17:00 בערב אך עם גמישות בשעות. תפקיד מנהלת דורש אחריות רבה, יכולת עמידה בלחצים וריבוי משימות, הגדלת ראש ויכולת ניהול והובלה. בנוסף, נדרשת המנהלת להיות בעלת סבלנות, אהבה והבנה. אין דרישה מחייבת לניידות ברכב. מנהלת מעון נדרשת להיות זמינה ולהשתתף בפגישות והשתלמויות נדרשות.

השכלה נדרשת לניהול מעון

בדרך כלל נדרש תואר אקדמי במדעי החברה או בתחום החינוך לגיל הרך בנוסף לכישורי ניהול. יש מקומות שלא דורשים תואר אלא ניסיון רלוונטי, ויש מקומות שדורשים גם תעודת גמר של קורס ניהול מעונות יום של משרד הכלכלה. ניסיון בעבודה ניהולית מהווה יתרון משמעותי.

שכר מנהלת מעון

משכורת מנהלת מעון נעה בין 6,000 שקלים בחודש ל-12,500 שקלים בחודש. השכר תלוי בין היתר בסוג המוסד (פרטי או ציבורי), במיקום מקום העבודה (איזור בארץ), בנגישות למקום העבודה, בניסיון המנהלת ובהשכלה שלה. וותק וניסיון יתרמו לעלייה בשכר.

למה להיות מנהלת מעון? מנהלות ממליצות

עדנה (41), מספרת: “לאחר מספר שנים בהן עבדתי בעבודות חינוך כמו מטפלת וגננת, קיבלתי הצעה לניהול מעון ונעניתי בלי לחשוב פעמיים. שנות הוותק, ההשכלה האקדמית שלי וניסיוני תרמו לי רבות בתפקידי החדש ואני נהנית לאתגר את עצמי תוך כדי תרומה לחינוך ואהבה של הילדים”.