דרושה לך סייעת לגן, גננת, מטפלת למעון, מדריך חינוכי? התמודדות מיטבית עם שאלות שעולות מצד המועמדים!

סייעת, גננת ,מדריך ועוד אומרים לך שהמקום רחוק להם מדי, השעות לא מתאימות, השכר וכו’- מה משיבים להם?

הכירי בכך שלמועמדים יש חששות מובנים

נניח ואת חושבת לקנות דירה או לשכור. את רואה את המודעה שהועלתה: דירת 3 חדרים משופצת, עורפית במיקום מעולה. את מתקשרת משוחחת עם בעל הדירה ושואלת אותו כמה ארנונה, ועד בית וכו’. אחרי זה את נוסעת עם הבן הזוג שלך לראות את הדירה. לפני אתם עושים סיבוב באזור לראות מה נמצא ליד: חנויות, בתי ספר, גנים, סופרים ועוד לראות אם האזור נראה לכם. כשאת נכנסת לדירה את בוודאי מסתכלת האם איך שהדירה בנויה היא נראית לך, מה הגודל שלה, האם יש בה ליקויים, כמה שכנים יש בבניין ועוד. מה שאת עוברת עם עצמך האם הדירה נראית לך, האם המחיר מצדיק את מה שאת מקבלת. אלו בעצם ההתנגדויות שאת חווה עם עצמך והאם בעל הדירה מכיר ומבין את ההתנגדויות והאם הוא יודע להפיג את החששות הטבעיים שלך.

תחשבי שבאותה מידה גם סייעת, גננת, מטפלת למעון, מדריך או כל מועמד אחר בחינוך שמתעניין במשרה שלך, חווה חששות. האם המשרה נראית לו, האם התנאים מתאימים ליכולות שלו ומשקפים את העבודה שהולך לבצע, האם המשרה שווה את המאמץ שלו ועוד.

לפני שאני ממשיך, חשוב שתביני מזו התנגדות- בקשה לקבל עוד מידע לגבי המשרה שלך על מנת להפיג חששות אצל המועמד.

מכאן, במידה ותכירי את כל החששות הללו ותדעי להפיג אותם, את גם תצליחי לגייס יותר!

את בטח שואלת את עצמך מאיפה מתחילים ואיך מתמודדים עם התנגדות שעולה.

מה החששות (התנגדויות) של המועמדים ואיך מתמודדים איתם?

ראשית, תעשי רשימה של כל ההתנגדויות שעולות בשיחות הטלפוניות ובראיונות הפרונטאליים. מניסיון אלו ההתנגדויות הנפוצות (אם יש לך עוד, את יותר ממזומנת להוסיף☺): שכר, מרחק, היקף משרה, שעות, מצאתי עבודה (לא רלוונטי) ורוצה לחשוב.

שנית, תכיני לכל התנגדות 3 פתרונות אפשריים תוך שאת משתמשת בכלים שרשמתי למטה:

כדי להפיג את החששות של הסייעת לגן או צהרון, מטפלת במעון, גננת או מדריך עליך לרכך את החששות לכן את תתחילי באופן הבא:

לבחור 1 מה-3

אמפטיה– להראות למועמדת שאת יכולה להבין את החשש שלה (אבל זה לא רלוונטי למשרה שלך) למשל: מטפלת מעלה שהשעות לא מתאימות לה. אני יכולה להבין שאת צריכה להוציא את הילדים מהגן ואת לא בטוחה שתפסיקי להגיע לגן בזמן.

שיקוף– כלי פסיכולוגי רב עוצמה. אנחנו שמים מראה למועמדת למה שהיא אמרה לנו במטה להראות שאנחנו קשובים לה. בשימוש נכון כלי זה יוצר קרבה עם הגננת. חשוב לומר את הדברים במילים שלנו. למשל: היקף משרה. ממה שאני מבינה ממך את רוצה לעבוד במשרה מלאה כי חשוב להגדיל את השכר החודשי, נכון?

שיטת ביבי– לקחת בעיה ולהפוך אותה לפתרון. שיטה זו לקוחה על שמו של ביבי הואיל והוא ממש מומחה בזה. שימי לב איך מתקילים את ביבי עם שאלות קשות והוא כמעט תמיד יוצא עם היד על העליונה. את יכולה בכלי זה.  למשל מדריך אומר לכך שהשעות לא נוחות לו כי ישלו לימודים. את יכולה להגיד לו: ברור לי שהלימודים במקום ראשון דווקא בגלל שאתה רוצה לעבוד בחינוך. יש הרבה יותר גמישות לעומת משרות אחרות…

אחרי שפתחת עם אחד מ-3 הכלים שהוצגו עכשיו אפתח בפניך כלים נוספים להפגת החששות:

החזרת הצורך– הכוונה לחזור על מניע את המועמדת. לדוגמא סייעת לגן אומרת שהשכר נמוך לה מדי. אני יכולה להבין את רוצה להרוויח יותר (אמפטיה). הבנתי ממך שהמשרה נראית לך, נכון? ממה ששמעת את רואה איך את יכולה להתקדם אצלי בעבודה ובהמשך להגדיל את השכר, נכון? אני רוצה שתנסי יום יומיים לעבוד אצלי. תגיעי לפעילות מיוחדת שאנחנו עושים ותראי איך את משתלבת ואז אוכל גם לראות שזה מתאים לך. מחר יש לי פעילות X בשעה… את יכולה להגיע?

פרופורציה– לומר במילים אחרות למועמדת שמה שהיא אומרת לא רלוונטי למשרה או לצמצם את ההתנגדות. לדוגמא: גננת אומרת לך שהיא יכולה להתחיל לעבוד רק בעוד 3 חודשים. אני מבינה שהתחייבת לגן אחר שאת עובדת בו וכל הכבוד לך על זה (שיקוף). אני לא רוצה שתתחילי לעבוד אצלי בלי שתכירי את הגן שלי זה בסוף לגם לטובתך. בגלל זה אני רוצה שתגיעי ליום, יומיים בשבוע ואז נראה אם זה מתאים. באיזה יום בשבוע את תוכלי להגיע ל-3 שעות?

דמיון מודרך– לצייר למועמדת תמונה אידאלית של עבודה אצלך. לדוגמא: סייעת לצהרון אומרת לך שהמרחק לא נראה לה. (שם הסייעת), יכול להיות שלא תכננת ליסוע ל- (שם היישוב) כי יותר נוח לעבוד ליד הבית. נניח והתחלת לעבוד ליד הבית והצהרון פחות נראה לך אולי בגלל שההורים פחות נחמדים, האווירה פחות טובה, אולי את לא מרוצה מהתנאים. את תמשיכי לעבוד שם? כלומר שאם תיסעי באוטובוס וזה ייקח לך כמעט אותו הזמן כמו שאת הולכת ברגל, הצוות ייראה לך, יהיה לך אפשרות להתקדם ולהתפתח- זה שווה לך? כי  פשוט זה הצהרון שאם זה יתאים לשנינו תוכלי להיכנס אליו. בואי נתאם ראיון ואם זה מתאים נתקדם…

אפקט העדר– מה שכולם רוצים אני רוצה! הכוונה היא שרובנו אוהבים ללכת אחרי העדר. חשוב לנו לדעת שאנחנו לא היחידים שעושים פעולה מסוימת. לדוגמא:  מטפלת למעון אומרת שהשעות לא נוחות לה. כאן את יכולה להגיד לה שיכול שהיא ציפתה לעבוד יותר (או פחות) שעות אבל יש לי גם מטפלות כמוך שרצו לעבוד יותר שעות והתחילו בפחות. אחרי שהם הכירו את העבודה הם דווקא שמחו לעבוד פחות וחלקן עובדות אצלי כבר 10 שנים ויותר. הן פחות שחוקות ומצד שני הרבה יותר נהנות מהעבודה. אני מציעה שנכיר אחת את השנייה ואם זה מתאים לשנינו תגיעי לניסיון.

חשוב לי להדגיש שאלו רק דוגמאות איך את יכולה לפתור את החששות של המועמדות שאת משוחחת איתן. הרעיון הוא שתיקחי את הכלים שנתתי לך כאן ותתאמי אותן אליך. כך שזה יעבוד הכי טוב עבורך!

שיפור תסריט השיחה שיחה

הדבר השלישי והאחרון שאת צריכה לעשות זה לראות איך אותה סייעת, מטפלת למעון, גננת, מדריך או כול מועמד אחר מגיבים לתשובה שלך. אם הצלחת לתאם ראיון או לגייס א כנראה שזה עובד, אם לא צריך לבדוק מה הייתה תגובת המועמד ובהתאם לשפר (אבל לא תמיד).

רוצה להשתפשף עוד בגיוס? תורידי את הקובץ של טיפול בהתנגדויות ותחזרי על שוב כדי לשפר את יכולת הגיוס שלך.

רוצה ללמוד עוד על גיוס נכון? המשיכי איתי לטיפ הבא:

–> טיפ 5 – מודל שלושת המעגלים- הבסיס לראיון עבודה מוצלח!

 

דרושה לך סייעת, גננת, מדריכה או תפקיד חינוכי אחר?
מלאי פרטים הרשמי כאן ואת בדרך לגייס מהר יותר!


אני מאשר/ת דיוור פרסומי


*

 

דרכי יצירת קשר נוספים עם מיי פייס השמה בחינוך:

טלפון: 03-6160101
פקס: 072-2448465
דוא”ל: [email protected]

המסמך נרשם בלשון נקבה אך מופנה גם למין השני כאחד.
בכל מקום שנרשם גן אפשר כמובן להחליף את זה במשהו אחר למשל צהרון, הוסטל וכו’. כנ”ל גם לגבי סייעות.