דרושה לך סייעת לגן, גננת, מטפלת למעון, מדריך או כל תפקיד אחר בגיוס? הצגת המשרה כך שהמועמדת תתלהב ממנה

המעגל השלישי- איך להציג את המשרה כך שיותר סייעות, גננות, מדריכים ועוד יירצו להגיע לראיון ויירצו להתחיל לעבוד אצלך.

המורה יוסי והמורה נחמה

לפני שאני מתחיל להסביר על אופן הצגת המשרה. אני רוצה להתחיל קודם במורה נחמה כיתה ג שיעור בתנ”ך והמורה יוסי כיתה ה שיעור בספרות. לכאורה, לא שני מקצועות מעניינים במיוחד. אחד את זוכרת לטובה והשני פחות. השאלה מה גרם לזה? בדרך כלל, התשובה היא המורה. בעוד שנחמה דיברה, נמנמת בשיעור. אצל יוסי ממש גמעת את המילים והשיעור עבר אפילו בכיף (יכול שאצלך זה היה הפוף בין המורים☺). למה זה בעצם קרה? נחמה דיברה בצורה מונוטונית, היא נשמעת עייפה, מדי פעם בולעת חלק מהמילים, לא הכי בטוחה בעצמה ובעיקר מדבר על עובדות יבשות. בעוד שיוסי היה נמרץ, דיבר בטון משתנה עולה ויורד, חייך רוב השיעור, צחק עם הילדים והכניס כול מיני אנקדוטות קשורות לחיים שלך כילדה באותה התקופה. הוא ממש חיבר את החומר אליך באופן אישי או לפחות ככה זה הרגיש.

איך את מציגה את המשרה שלך?

באותה נשימה, תחשבי עכשיו על שני מצבים. באחד: את חוזרת עייפה הביתה מהגן, הדבר האחרון שבא לך עכשיו זה להסביר על המשרה שלך. כשאת מציגה את המשרה, את מסבירה על המשרה באופן הכי יבש שאת אפילו נרדמת מעצמך ומדי פעם יוצא לך אהההה של היסוס. נראה לך מצב לא הגיוני??? אני אומר לך ששמעתי כבר שיחות כאלו של הצגת המשרה. אחרי זה אותה בעלת גן התפלאה למה הסייעת, הגננת, המטפלת, המדריך או כל מועמד אחר לתפקיד בחינוך החליטו באותו הרגע להסיר מועמדות. הדבר המפליא שקרה אחרי זה שבעלת הגן הייתה בטוחה שהמועמדת לא הייתה רלוונטית. הלא כן?

קחי סיטואציה אחרת… בעלת הגן נשמעה נמרצת בשיחה, דיברה בהתלהבות, חייכה, היה ניכר בקולה שמה שהיא אומרת זה מה שקורה בגן בדיוק והיא הדגישה את הדברים שהסייעת, הגננת, המדריך או המטפלת רצו לשמוע (זוכרת את שאלות הצורך. אם לא תכנסי שוב לקישור הזה). האם תואם ראיון? לא תמיד אבל הסיכויים גדלו משמעותית!

זה בדיוק ההבדל בין להפסיד מועמדת ולהגיד אחרי זה שהיא לא הייתה רלוונטית לבין לתאם מועמדת לראיון ולגלות שהיא אכן רלוונטית. שימי לב שאני חוזר על נושא “הרלוונטיות” כי יש לכן נטייה לחזור על זה שוב ושוב. זאת על אף שבוודאות חלק מהמועמדות אכן רלוונטיות, את פשוט מפספסת אותן.

גננת דרושה

מה נכון לעשות בהצגת המשרה

  1. עבדי עם תסריט שיחה– חייב להיות מונח דף מולך שבו רשום את פרטי המשרה ואופן הצגת המשרה. כאשר את רושמת לעצמך 5 יתרונות שיש לגן (בשפה המכירתית נקרא תועלות, ערך- מה יוצא לי מלעבוד אצלך). האופן שאת עושה את זה מתואר למטה לפי 5 תכונות ותועלות בהתאמה. להלן:
  • הגן שלי קיים 15 שנה (תכונה) מה שנותן לך ביטחון תעסוקתי ואפשרות לעבוד אצלי לאורך זמן (תועלת).
  • יש לי ניסיון של 25 שנה בחינוך (תכונה) מה שנותן לך אפשרות ללמוד ממני, לקבל הדרכה, כלים להתפתח  ולצמוח עם הגן (תועלת).
  • יש לי גן של עד 2-7 עובדות (תכונה) מה שנותן לך יחס אישי וחם, אווירה משפחתית ובעיקר כיף לבוא לעבוד (תועלת).
  • יש לי גן של מעל 8 עובדים ומעלה (תכונה) מה שנותן לך אפשרויות להתקדם בעתיד בגן לתפקידים שונים כולל לתפקיד של מובילה או אפילו גננת (אם זה לא גן בפיקוח משרד החינוך).
  • הגן שלי במיקום מרכזי (תכונה) מה שמקל עליך להגיע לגן בזמן קצר יחסית (תועלת).
  • הגן שלי נמצא במושב/קיבוץ (תכונה) מה שנותן לך אווירה רגועה, הזדמנות לצאת במהלך העבודה לטיול עם הילדים בטבע ומקום שהרבה עובדות שלי מגיעות בחיוך לעבודה (תועלת).
  • השעות גמישות/ היקף משרה גמיש (תכונה) מה שנותן לך אפשרות להוציא את הילדים מהגן (אם יש לה ילדים קטנים), לצאת לסידורים, זמן להיות עם הנכדים ועוד (תועלת).
  • ותק של העובדים- יש לי עובדים שנמצאים אצלי מעל X שנים. הם מלוכדים, מגובשים ויעזרו לך להשתלב טוב יותר בעבודה.
  • שימי לב שכמובן שיש עוד אפשרויות. את יכולה גם לשלב בין מה שרשמתי כאן למה שעולה לך בראש.
  1. דברי עם ביטחון– את חייבת להאמין במה שאת אומרת. אסור לסיים את המשפט בסימן שאלה, תמיד תסיימי בסימן קריאה. אם את לא בטוחה בעצמך תתאמני עם השותפ/ה שלך, בעל, בן, בת, חבר קרוב וכו’.
  2. דברי בהתלהבות– דברי מהבטן!!! תני לסייעת ,לגננת ,למטפלת, למדריך תחושה שזו משרה נפלאה והכי מתאימה למה שהם מחפשים.
  3. צרי דיאלוג– שימי לב שהסייעת לגן, הגננת, המטפלת למעון, המדריך קשובים לך. תשאלי שאלה, שתיים תוך כדי הצגה המשרה (שאלות מד חום). את איתי? יש לך שאלות? או כל שאלה אחרת שקשורה במשרה ויכולה לעזור לך לתאם את הראיון.
  4. התאימי את אופן המשרה לתשובות שקיבלת בשאלות הצורך– אל תדקלמי את כל יתרונות המשרה שלך. מספיק לדבר על 2,3 יתרונות רלוונטיים למה שהסייעת, הגננת, המדריך או המטפלת הציגו בפניך בהתחלה. למשל אם הסייעת אמרה שחשוב לה להתפתח בגן. תציגי לה שאת עם ניסיון של X שנים (כמו שמוצג למעלה) או שיש לך מגוון רחב של פעילויות ואת מאפשרת לסייעת להעביר את הפעילות או אפילו להרכיב חדשה. העיקר שמה שאת אומרת רלוונטי למשרה.

לסיכום, אם תעבדי לפי חמשת הכללים הללו. את תצליחי לתאם הרבה יותר ראיונות ממה שתאמת עד עכשיו. אז תתחילי לעבוד עם זה. לאחר שהבנת איך להציג את המשרה עכשיו את מגיעה ל-“מניטיים”, תיאום הראיון. בקישור הזה תלמדי איך לתאם ראיון בצורה טובה יותר ותוך הגדלת הסיכויים שהמועמדת תגיע.

–> טיפ 11 – איך לתאם פגישה וראיון עבודה

 

דרושה לך סייעת, גננת, מדריכה או תפקיד חינוכי אחר?
מלאי פרטים הרשמי כאן ואת בדרך לגייס מהר יותר!

 

דרכי יצירת קשר נוספים עם מיי פייס השמה בחינוך:

טלפון: 03-6160101
פקס: 072-2448465
דוא”ל: [email protected]

המסמך נרשם בלשון נקבה אך מופנה גם למין השני כאחד.
בכל מקום שנרשם גן אפשר כמובן להחליף את זה במשהו אחר למשל צהרון, הוסטל וכו’. כנ”ל גם לגבי סייעות.